Menu

Męska bezradność

25 lutego 2015 - problemy z potencją
Męska bezradność
opony zimowe 205

Young happy couple in bed

Zauważyłeś, iż twoja aktywność seksualna spadła ostatnimi czasy? Bez paniki. Po pierwsze, kłopot taki dotyczy nie tylko ciebie lecz dużej części męskiej populacji i to nie jest powód do wstydu. Po drugie chwilowa niedyspozycja nie oznacza jeszcze impotencji, choć radzę, abyś zapalił w swoim umyśle lampkę ostrzegawczą. Po trzecie – da się to naprawić, abyś mógł cieszyć się pełnią życia! tania levitra

Dostrzegłeś pierwsze zapowiedzi choroby – co musisz uczynić?

Przełam opory i odwiedź lekarza rodzinnego. To nie jest rzadki problem, który dotknął właśnie ciebie. Problemy z erekcją, impotencja, to jedno z częstszych schorzeń medycznych i dotyka co drugiego faceta w wieku 40-70 lat. Tak, statystyki mówią prawdę, potraktuj więc wizytę u lekarza nie jak coś upokarzającego, ale jak wizytę w zakładzie mechanicznym w celu naprawy machiny, którą jest twoje ciało, abyś mógł szczycić się pełnią jej wydajności. Prócz tego regularnie badaj ciśnienie krwi i poziom cholesterolu, żeby uniknąć częstej przyczyny impotencji – chorób układu krążenia.

Po co Ci lekarz rodzinny a nie specjalista?

Przede wszystkim lekarz rodzinny oceni stopień rozwoju choroby i skieruje do właściwego fachowca – urologa bądź seksuologa, który może ci pomóc. Od lekarza POZ (podstawowej opieki zdrowotnej) możesz dostać również skierowanie na badania, które pomogą w ustaleniu przyczyny choroby. Problemy ze wzwodem to stadium odwracalne!
Typowe leczenie odbywa się głównie przy pomocy środków farmakologicznych, psychoterapii, czasem leczenia chirurgicznego, ale pewnymi krokami sam możesz sobie pomóc lub przyśpieszyć terapię. Oto podstawowe z nich:

1. Stosuj zdrową dietę

Unikaj tłustego mięsa na korzyść owoców oraz warzyw. Konsumuj więcej ryb – tuńczyka, łososia, sardynki (to jednak nie dotyczy smażonych, tłustych ryb, które, konsumowane wieczorem, mogą obniżyć libido). Dużo warzyw i owoców to twardy przepis na uniknięcie częstej przyczyny impotencji – chorób naczyniowych i otyłości. Jeśli chodzi o owoce, to korzystne będą dla ciebie poziomki, truskawki, maliny, jeżyny oraz jagody. Z warzyw – oprócz zieleniny warto zjadać czosnek i cebulę (dobre przeciw miażdżycy) i paprykę, pomidory, kukurydzę, selery i por.

Można spytać też dietetyka o odpowiednią dietę, zgodną z grupą twojej krwi. Pamiętaj, iż dieta nie jest restrykcyjnym „niejedzeniem smacznych potraw”, lecz dopełnieniem dziennego menu w posiłki wartościowe oraz ograniczeniem tych najbardziej szkodliwych. Rozważ wdrożenie do swojego jadłospisu dań z kuchni śródziemnomorskiej, szczególnie zaś owoców morza.

2. Afrodyzjaki na tak!

Jest grupa produktów, które w pewnym stopniu zmotywują twój organizm do „działania”. Ogólnie uważa się (co więcej – jest to udowodnione), iż lampka czerwonego wina przed łóżkowymi igraszkami polepsza aktywność seksualną. Stroń jednak od mocnego alkoholu, który zadziała w drugą stronę. Z przypraw stosuj więcej imbiru, który wpływa na lepsze krążenie krwi oraz goździków, które poprawiają humor. Z owoców morza polecane są ostrygi, homary, krewetki, czy ośmiornice.

3. Skończ z paleniem

Palenie papierosów (również to bierne) oddziałuje niekorzystnie na twoje ciało oraz libido. Amerykański schemat ubiegłych lat, w którym to para po udanym zbliżeniu pali papierosa, to głupi pomysł. Papierosy nie dość, iż zauważalnie obniżają twoją sprawność seksualną oraz powodują inne, równie poważne problemy, z nowotworem płuc na czele – to w dodatku sprawiają, iż będziesz przesiąknięty ich wstrętnym zapachem. Uwierz mi, wiem co piszę – jestem osobą niepalącą i kogoś, kto pali, wyczuwam na odległość. Najbardziej nieprzyjemny zapach utrzymuje się we włosach, potem na ubraniu, o oddechu nie mówiąc. Jeżeli twoja partnerka nie pali, a ty tak, to może być przyczyną dodatkowych nieporozumień oraz krępujących sytuacji między wami, również w sypialni. Oczywiste jest, że jako osoba paląca na pewno nie pachniesz smakowicie.

4. Ruszaj się

Aktywność seksualna jest mocno związana z dobrą kondycją i wydolnością układu sercowo – naczyniowego. Toteż tak znaczące jest, abyś oprócz diety aktywnie uprawiał sport. Czynnie? To znaczy codzienny trening ruchowy, przynajmniej 30 min – bieganie lub siłownia oraz regularne 1-2 razy w tygodniu uprawianie sportu, np.: tenisa. Tutaj dużo zależy od twoich zasobów czasowych, które, jak przypuszczam, nie są najwyższe. Zgodzisz się jednak z tym, iż im mniej czasu, tym lepsza organizacja (oczywiście do pewnej granicy)? Z pewnością, jeżeli będziesz pragnął cyklicznie uprawiać sport, znajdziesz na to chwilę czasu.

5. Dbaj o swoje życie intymne

Aby nie wywołać „męskiego problemu” często uprawiaj seks. Pozbądź się rutyny a wprowadź do twojego związku więcej świeżości. To najskuteczniejsza droga do przywrócenia regulacji hormonalnej. Jeśli twój związek ma aktualnie kłopoty (nawet w sytuacji, gdy powodem jest ta „trzecia”) staraj się je rozwiązać, gdyż to także pośrednio oddziałuje na twoją zdolność seksualną.
wiecej tutaj : kamagra